217462122_196358225834588_3648507617688647482_n.jpg

Taken veldwacht/zaalwacht

Hallo ouders en leden,

Nu de vakantie weer afgelopen is en het nieuwe korfbalseizoen weer voor de deur staat, willen wij als vereniging een beroep doen op de ouders van alle jeugdleden. Om gasten en eventueel de scheidsrechter welkom te heten en zo mogelijk de coaches van de jeugdteams te assisteren voor en tijdens de wedstrijd willen we graag een VELDWACHT/ZAALWACHT instellen. Dit zal altijd één van de ouders zijn van het team dat op dat moment een thuiswedstrijd heeft. Dit is een van de activiteiten die een dik jaar terug zijn benoemd toen alle leden en ouders zijn benaderd in het kader van de actie Meer Vrijwilligers in Korte Tijd (MVKT). Het betreft dan dus activiteiten met een beperkte aanslag op de tijd van de vrijwilligers.

Wat verwacht NQL van een VELDWACHT/ZAALWACHT???             Een veldwacht/zaalwacht dient tegelijk met het desbetreffende team van NQL aanwezig te zijn en heeft daarnaast een aantal andere heeft een aantal taken:  Het ontvangen van de tegenpartij en hen de kleedkamers wijzen,  De coach(es) helpen met het klaarleggen en het opruimen van de velden,  In overleg met de coach ervoor zorgen dat er in de pauze dat er ranja / thee op het veld is of dat dit in de kleedkamer klaar staat (afhankelijk van het weer). Dit kan 5-10 minuten voor de pauze opgehaald worden uit de kantine,  Eventueel het scorebord bijhouden In het wedstrijdprogramma in het midden van ’t Koerpraatsje is een extra kolom toegevoegd. Hierin staat wie er verwacht wordt als veldwacht / zaalwacht. Natuurlijk mag er onderling geruild worden, dit hoeft niet overlegd te worden met de coach(es). Op deze manier hopen wij als vereniging ook een positief signaal naar andere verenigingen te sturen. We zouden het mooi vinden als we kunnen rekenen op ieders medewerking. Bestuur en TC van NQL.