NQL staat niet op scherp

Zaterdag 25 april staat voor NQL de wedstrijd tegen Boelenslaan op het programma. Het is belangrijk om vandaag punten te pakken, zodat de het team van Klaas Smit aansluiting houdt met de top in de vierde klasse B. Het is lekker korfbalweer in Rinsumageast en net over half vier fluit de scheidsrechter voor de aanvang van de wedstrijd.

NQL opent de score met een mooie vrije bal van Einte Wassenaar aangegeven door Minke van der Wal. Boelenslaan heeft echter snel een antwoord en scoort met een strafworp de gelijkmaker, 1-1. In de eerste helft van de wedstrijd gaan de ploegen gelijk op. Vooral het ene aanvalsvak van NQL weet mooie aanvallen te creëren. Bartel Visser weet hiervan te profiteren en neemt drie mooie goals voor zijn rekening. In de verdediging worden door beide vakken echter te veel fouten gemaakt, waardoor Boelenslaan mee kan blijven scoren:ruststand: 7-5. NQL wil knallend uit de kleedkamer komen en de wedstrijd op slot gooien, maar dit lukt de ploeg niet. Van een 10-7 voorsprong laat NQL het team uit Boelenslaan terug komen en een paar minuten voor het einde van de wedstrijd is de stand 10-12 in het voordeel van de gasten. Door een mooie goal van Sijmen Hoekstra in de laatste seconden van de wedstrijd houdt NQL een punt in Rinsumageast.