214892597_1604694339861997_4047122320319660677_n.jpg

Zaterdag 18 april staat voor het eerste team van NQL de belangrijke wedstrijd tegen NKC uit Marum op het programma. Bij winst kan de ploeg namelijk nog gaan voor het kampioenschap. Met een iets gewijzigde opstelling en routinier Jacob van der Velde binnen de lijnen start de wedstrijd precies om 15.30 uur. Aan het zonnige weer zal het in ieder geval niet liggen.

In het begin van de eerste helft gaat het gelijk op. Beide ploegen hebben moeite om de korf te vinden, waardoor de stand een tijdje blijft steken op 3-2. Vooral het ene aanvalsvak heeft moeite om goede kansen te creëren. In de loop van de eerste helft weet NKC een gaatje te slaan: 6-2. Met een stand van 7-3 op het scorebord is het tijd om thee te drinken.

Om de wedstrijd te kantelen zal NQL scherp uit de kleedkamer moeten komen! In de tweede helft lukt het de ploeg van Klaas Smit om het gat meerdere malen terug te brengen tot twee punten. Dit ondermeer door doelpunten van de goedspelende Tsjikke Zijlstra. Onder andere door onduidelijke communicatie in de verdediging van NQL kan NKC echter blijven scoren, wat maakt dat de wedstrijd eindigt in 12-9. Een domper voor de club uit Rinsumageest/ Burdaard en reden om eens goed te kijken wat er de komende wedstrijden  beter moet om de derde plek in de vierde klasse B te behouden.

Volgende week speelt NQL 1 een thuiswedstrijd tegen Boelenslaan 1 om 15.30 uur in Rinsumageest. Jullie zijn allemaal van harte welkom!