217462122_196358225834588_3648507617688647482_n.jpg

Op vrijdag 3 juli was het zover, het korfbalkamp van NQL editie 2020 ging beginnen. De kinderen werden gebracht door de ouders naar Schoonoord waar de begeleiding ze zat op te wachten. Het was die dag gelukkig erg mooi weer waardoor de korfbalpalen al snel opgezet werden nadat iedereen een plekje gevonden had in de slaapzalen waar ze de koffers kwijt konden. Mooi om te zien dat er enkele jeugdleden bij zaten die dachten dat ze 4 weken weggingen in plaats van 4 dagen .

Het eten werd klaargemaakt en zo zaten we allemaal rond half 7 aan de chicken tonight. In de avond was het tijd voor het spel Minute to win it. Er werden 6 teams gemaakt die steeds bij elke opdracht in twee teams tegen elkaar streden. Er waren vele soorten spellen: zoveel mogelijk worden maken met satéprikkers, flessen omgooien met een tennisbal in een panty, raden wanneer er precies 60 seconden voorbij zijn. Dit spel bleek nogal aardig lastig want de eerste persoon dacht dat er na 32 seconden al een minuut voorbij was… Het was een gezellige en fanatieke avond. Na het spel ging iedereen of lekker op bed, want sommigen hadden de vorige nacht helemaal niet geslapen, iets met laatste schooldag en ‘slapen’ op school. Of er werden nog andere (bord)spellen gespeeld.. Rond een uur of 3 lag dan uiteindelijk iedereen op bed.
De zaterdag begon lekker fanatiek met een bootcamp door het naastgelegen bos. Gelukkig moesten er ook foto’s gemaakt worden dus ondergetekende was vrij van alle opdrachten om foto’s te maken van de jeugd die aan het ploeteren was. En op de foto’s te zien, hadden een aantal toch wel wat moeite met de opdrachten. Iets met al een aantal maanden (helaas) niet kunnen korfbal trainen. Voor Ebele en Einte geen reden tot excuus want het tempo zat er goed in. De jeugd en enkele begeleiders moesten in tweetallen een stuk hout of zak met zand meesjouwen over het parcours. Tussendoor moesten er allerlei oefeningen gedaan worden. Squats, planking, speedladder enz. Ik heb genoeg geklaag gehoord over spierpijn bij enkele spelers dus de bootcamp was zeker een succes. In de middag stond er een korfbaltraining op de planning waarbij helaas het weer niet echt meezat. Het was koud en het regende maar de jeugd trainde fanatiek door! Op het einde nog een partij en daarna mocht iedereen lekker gaan douchen. In de avond stond er patat op het menu met frikandellen en kroketten, dit had iedereen zeker verdiend. Daarna hadden we de bonte bingo. Bij de bonte bingo waren de prijzen zeker bijzonder te noemen. Zoals een vouwfiets, zwembad, thee, gratis belabonnement, een weekend weg.. Het was vooral erg gezellig en de presentatoren hadden er zelf ook heel erg veel plezier in. Veel jeugdleden dachten nu aan een dropping maar de dropping kwam er niet.. Er werden nog spellen gespeeld met hints of het moordenaarsspel en daarna ging iedereen weer slapen. Ik geloof dat de laatsten een uur of 5 op bed gingen?! De A-jeugd is niet kapot te krijgen, toppers!
De laatste volle dag was inmiddels aangebroken. Na het ontbijt stond er een heel bijzonder spel op het programma namelijk ‘wie is de mol- NQL editie’ In de ochtend moest iedereen om en om bij de begeleiders komen om een aantal vragen te beantwoorden. De kamer was helemaal donker en er werden vragen gesteld of je bekend was met het programma wie is de mol, of jij een goede mol bent enz. Hierna mocht iedereen nog in keer in de kamer komen en kreeg je een rood of groen scherm. Bij een groen scherm was jij de mol. Er werden vier teams gemaakt en in elk team zat dus een mol die de boel moest saboteren. Na elk spel kreeg je een papiertje waarop je de naam moest zetten waarvan jij dacht dat diegene de mol was. Je kon extra punten verdienen door de kleur ogen, leeftijd, woonplaats en kleur haar juist in te vullen. Dit was een zeer geslaagd spel waarbij de mollen het erg goed hadden gedaan want veel hadden niet de juiste mol geraden! In de avond hadden we pasta op het menu staan en hebben we met z’n allen bij het kampvuur gezeten. Als klap op de vuurpijl was er nu wel een ‘dropping’. De jeugd werd in groepjes het bos ingestuurd waarbij ze het pad moesten volgen van de break lights. Zo nu en dan hing er een envelop waar ze een letter uit moesten pakken om zo bij locatie een woord te maken. Iedereen had een aantal ballonnen bij zich vastgemaakt en je moest ervoor zorgen dat die niet kapot gingen. Na de tocht kreeg iedereen nog een broodje knakworst.
En zo was het alweer maandag 6 juli. In de ochtend werden alle kinderen weer opgehaald, deze ochtend regende het heel erg dus de timing van naar huis kon niet beter. Nadat iedereen al zijn spullen had ingepakt en geholpen met schoonmaken kon iedereen weer terug naar huis. Wij, als kampbegeleiding, willen iedereen bedanken die mee is geweest op kamp. Zowel degene die er het hele weekend waren en degene die helaas wat eerder naar huis gingen. Wij wensen iedereen nog een fijne zomervakantie en dan hopen we iedereen weer te zien op het korfbalveld na de vakantie! Volgend jaar staat alweer de 5de editie van het korfbalkamp op het programma dus tot volgend jaar!