214664193_935891973861575_1070851322902846459_n.jpg

Na een relatief korte voorbereidingsperiode stond afgelopen zaterdag de derby NQL 1- WIK 34 1 op het programma in de vierde klasse C. Met Bart de Vries als nieuwe trainer/ coach en Renze Miedema, die overkwam van TDK uit Deinum, begint NQL 1 met frisse moed aan een hopelijk succesvol en sportief seizoen. Alle teams van NQL spelen dit seizoen de veldwedstrijden in Rinsumageast en daar floot scheidsrechter Chris Jellema rond 15.30 uur voor het begin van de wedstrijd. Het eerste aanvalsvak van NQL opent vlot de score met doelpunten van Minne Jansma en Ilse Raap. In de loop van de eerste helft lukt het NQL om uit te lopen naar een 5-1 voorsprong doordat Einte Wassenaar en Renze Miedema weten te scoren. In de pauze wordt door trainer/ coach Bart de Vries aangegeven dat de aanvallen van de thuisploeg meerdere malen goed worden opgezet, maar dat er in de tweede helft meer rust moet komen in het spel van NQL om het afronden van de kansen te verbeteren en om op die manier afstand te nemen van WIK. Op aanvallend vlak lukt dit gedeeltelijk, maar de verdediging van NQL laat in de tweede helft nog te veel steekjes vallen, waardoor het WIK lukt om mee te scoren. De wedstrijd eindigt in 13-10, gezien het spelbeeld een terechte overwinning voor NQL, met voldoende ruimte voor verbetering waaraan gewerkt zal worden richting de wedstrijd tegen KV Feanwalden 1. Deze wedstrijd wordt gespeeld op zaterdag 5 september om 15.30 uur in Veenwouden. Jullie zijn allemaal van harte welkom om het eerste team te komen aanmoedigen:)