In veel agenda’s stond genoteerd: 4 februari 2017, de belangrijkste wedstrijd van dit zaalseizoen voor de A1. Bij winst op DTL A1, kon NQL A1 kampioen worden. Met een volle tribune en veel spanning werd om 19:00 de eerste bal gegooid. Gelukkig wisten de dames hun hoofd koel te houden en werd er met 9-7 gewonnen van DTL A1, en dus KAMPIOEN! Natuurlijk werd dit na de tijd nog even uitgebreid gevierd.

Veel tijd om het kampioenschap te vieren was er niet want op 11 februari moesten ze weer aan de bak tegen Quick’21. Vol goede moed, en met het succes van vorige week in het achterhoofd, werd de wedstrijd gespeeld. Helaas kwam de wedstrijd moeilijk op gang en wist Quick’21 uiteindelijk te winnen met 14-7.. Erg jammer!

Gelukkig zaten er nu twee weken tussen voordat de laatste wedstrijd tegen Des A1 gespeeld moest worden. Genoeg tijd om goede voorbereidingen te treffen, dit was ook nodig want door het verlies van vorige week, kon Quick’21 nog op gelijke hoogte komen met NQl A1 en zou er dus een gedeeld kampioenschap van toepassing zijn. Daar moesten de dames natuurlijk even een stokje voor steken.

Weer gingen ze  vol goede moed de wedstrijd in, dit keer met maar liefst 11 dames, helaas was Elisa afwezig i.v.m. stage. In de eerste helft had NQL A1 al de overhand, en na de rust hebben ze het keurig afgemaakt en hadden ze een dik verdiende uitslag: 15-6. Het kampioenschap blijft zo voor NQL A1 en daarmee hebben we het seizoen mooi afgesloten!

Met dit in het achterhoofd, hopen we er een net zo mooi veldseizoen van te maken met als doel natuurlijk, Veldkampioen!