214851971_1054998135032970_1849765571579842914_n.jpg

Op 4 februari 2017 mocht NQL 1 aantreden tegen MNenW 1. NQL en MNenW zijn oude bekenden van elkaar, hoewel de uitploeg wel een jaartje in de derde klasse heeft mogen vertoeven. De afgelopen confrontaties tussen beide ploegen werd vaker winst voor MNenW dan voor NQL. Het vorige treffen tussen deze 2 ploegen (8-7 winst NQL) was een weinig doelpuntrijke wedstrijd, waarbij beide ploegen uitstekend verdedigden. Met de sponsoren en jeugd op de tribunes werd om 20:10 het startsignaal gegeven.

de uitploeg wist als eerste de korf te vinden, maar NQL antwoorde en nam het intiatief in de eerste fase van de wedstrijd. NQL scoorde, maar wist geen gat van 2 doelpunten te forceren. De ploeg uit Hijum bleef niet achter en nam het initiatief over, bij de stand van 4-4. Hierna was het MnenW die een poosje als eerste wist te scoren, maar net als NQL kon er geen gat van 2 doelpunten gemaakt worden. Na een hectische laatste minuut voor de rust, waar er door beide ploegen nog een keer gescoord werd stond er 10-10 op het scorebord.

Het duel had in de rust al meer doelpunten dan het vorige treffen. NQL kwam in de tweede helft iets gemakkelijker tot scoren dan MNenW en wist nu wel een gat te slaan van 2 doelpunten. Het was de uitstekend spelende Minke van der Wal, die er zelfs een gat van 3 van wist te maken. De stand was halverwege de tweede helft 15-12. Ondanks de voorsprong ging NQL niet beter spelen en MNenW dacht aan de punten. Bij NQL werd het zoeken om kansen, vaak werd de verkeerde keus hierin gemaakt waardoor de Hijumers weer snel in balbezit waren. Dit drukte zich ook uit in de stand en met een 16-16 stand werd het voor het publiek een bloedstollende slotfase. MnenW dat weer helemaal in de wedstrijdflow zat wist via een vrije bal de leiding te pakken 16-17. NQL dat de kop er weer bij had, begon een slotoffensief. Via Gerda Sierksma werd een strafworp uit het vuur gesleept. Deze werd benut door Ebele Visser die zo een eindstand van 17-17 op het scorebord wist te zetten.

De eerstvolgende thuiswedstrijd (4 maart), is om 20:20 tegen koploper WWC, wij hopen het publiek weer in grote getale te zien.