217462122_196358225834588_3648507617688647482_n.jpg

Zaterdagmiddag 28 januari 2017 ging de A1 op weg naar Leeuwarden om de winst op Pallas in ontvangst te nemen. In Ferwert habben we 7-4 van Pallas gewonnen. We wisten niet zo goed wat we van Pallas konden verwachten, dit was te zien in de wedstrijd. We konden er de eerste helft geen doelpunten in krijgen, gelukkig kon Pallas dit ook niet. 0-0 was de ruststand. Er waren wat frustraties in het team in de rust omdat we eigenlijk al voor hadden moeten staan en er de tweede helft nog wel wat moest gebeuren!

Gelukkig heeft de coach Thessa even een goede peptalk gehouden zodat we allemaal weer positief het veld op gingen. En dat was te zien want gelijk de eerste aanval werd de 0-1 voor NQL gescoord. De verdedigers wisten het goed moeilijk te houden voor Pallas en al gauw kwam de 0-2 voor NQL. Nu we weer wat in de doelpuntenmodes waren kwamen we voor met 0-4. Helaas konden we de 0 van Pallas niet laten staan en werd de eindstand 2-6. De woorden van de coach waren: slechte wedstrijden moet je ook winnen. Dit hebben we gedaan en zo behouden we onze koppositie! Volgende week spelen we in Ferwert tegen de nummer 2 en hopen we ook dan ons ongeslagen koppositie te behouden.

Doelpuntenmakers:                                                                                                     Elisa Luimstra (1), Mariska Tuinenga (1), Martine Reitsma (2), Manon Riemersma (1), Lianne Kooistra (1)