Foto van de dag
218299142_191603386259986_873084211305628770_n.jpg

Burdaard was zaterdag 24 september het dorp waar de wedstrijd NQL 1 – WIK ’34 1 plaatsvond. Al jarenlang is er enige rivaliteit voelbaar wanneer de beide ploegen elkaar tegenkomen in de competitie. Meestal is het de ploeg uit Burdaard die de boventoon voert, de laatste wedstrijden leidden vrijwel altijd tot een overwinning voor de ploeg van Marrit Adema. Dit keer kon het wel eens anders aflopen, WIK ’34 begon het seizoen namelijk uitstekend door drie keer op rij te winnen van Joure, Spannum en Veenwouden. Beide ploegen begonnen moeizaam aan de wedstrijd, de tamelijk harde wind en de felle zon zorgden er voor dat afronden moeilijk werd. Maar meteen vanaf het eerste fluitsignaal van scheidsrechter Gerben van der Veen was het de thuisspelende ploeg die feller uit de hoek kwam. Fouten aan de kant van WIK ’34 werden afgestraft door de spelers van NQL die uitstekend de bal-lijn wisten te verdedigen en vaak toch strakke passes wisten te onderscheppen. Tijdens de rust was er een tussenstand van 10-7 af te lezen op het scorebord, beide ploegen moesten scherp beginnen aan de tweede helft om het maximale resultaat te bereiken. Aan het begin van de tweede helft wist de ploeg van Sytze de Boer de score recht te trekken, 13-13. Er waren enkele kansen voor de ploeg uit Damwoude om zelfs de leiding te pakken in het duel, maar NQL herstelde echter prima. De ploegen waren gedreven en erg aan elkaar gewaagd, maar het was NQL dat aan het langste eind trok deze wedstrijd. Een stand van 17-14 stond op het scorebord toen de scheidsrechter deze zaterdag- middag voor het laatst floot. De punten bleven in Burdaard, WIK ’34 zakt naar de tweede plaats, gevolgd door Joure op de derde plaats. NQL volgt op twee punten achterstand van de nummers twee en drie. Het is spannend in de 4e klasse B, de volgende wedstrijden die gespeeld zullen worden door de betreffende ploegen, zijn op 1 oktober WIK 1 – Deinum 1 en NQL 1 – Spannum 1.

Franke Zeinstra, WIK’34